Forum Klasy MICRO Strona Główna Forum Klasy MICRO


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak z PROTO WINDJAMMERA zrobić Reacera ?
Autor Wiadomość
motorcentrum 
Bywalec
motorcentrum


Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Paź 07, 2013 12:55 pm   Jak z PROTO WINDJAMMERA zrobić Reacera ?

Zwracam się z prośbą o odpowiedź , czy mogę doważyć mojego WIDJAMMERA do wagi 540 kg i zrobić z niego reacera . Chcę postawić maszt na kabinie , bo zdecydowanie łatwiej się klaruje i móc pływać w dwuosobowej załodze po wodach osłoniętych typu Włocławek , Giżycko itp . Mam już dość wstawiania masztu do stępki i wiecznej udręki z takim klarowaniem łódki . Pozatym ostatnio nie jeździłem na regaty ponieważ zawsze miałem problem ze znalezieniem trzeciego chętnego do pływania . Proszę o pomoc .

MŚ31.jpg
Plik ściągnięto 7351 raz(y) 172,81 KB

 
     
Rafał 
Ogromna Gaduła



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 471
Skąd: Klub Regatowy Łódź
Wysłany: Wto Paź 08, 2013 7:07 pm   

Jacek,
z proto będzie ciężko zrobić racera
mimo wagi będzie miał problem ze statecznością, choć pewnie Robert z tym problemem może powalczyć, ale nie do przejścia jest jak mi się wydaje parametr wnętrza.
odwrotnie jest prościej

natomiast bez problemu możesz postawić maszt na pokładzie. Gregor w ubiegłym roku z układem napędowym od racera postawionym na kabinie bezapelacyjnie wygrał MP

z załągą zawsze jest problem :mrgreen:
pozdrawiam

rafał
 
     
krzysiek 
Mała Gaduła


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 80
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro Paź 09, 2013 9:09 am   

Rafał,

Windjamer spełni warunek stateczności początkowej (sam najlepiej powinieneś o tym wiedzieć). W wymiarach jest różnica wysokości 125 / 120 cm tylko nikt tego nie sprawdza.

Aby łódkę można było zakwalifikować do Reacer lub Cruiser musi być to jacht seryjny, a to oznacza że: Muszą być zbudowane 10 identycznych jachtów, lub producent ma obowiązek w ciągu 2 lat taka ilość zbudować (jako okres przejściowy) lub plany do samodzielnego zbudowania jachtu muszą być ogólnie dostępne. Tej seryjności Jacek nie zmieni.

Być może nikt nie wyprotestuje Jacka w regatach podwórkowych, ale w imprezach o wyższej randze to może mieć duże problemy.

Dodatkowo zmianą wagi całkowicie zmienia linię wodną (przy startowaniu w trzy osoby) - będzie ciągnął wodę.

Pozdrow.

Krzysiek
 
     
Rafał 
Ogromna Gaduła



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 471
Skąd: Klub Regatowy Łódź
Wysłany: Śro Paź 09, 2013 7:06 pm   

Krzysio,
mój windjammer spełnia stateczność, ale dla proto czyli 15 stopni
racer ma tych stopni 12,5 czyli jakby mniej :mrgreen:
czy dowarzenie o 90 kg pomorze, nie jestem pewien
wysokość kabiny to jedno, a drugie to powierzchnie komunikacyjne.
proto nie bez powodu ma większy kokpit i mniejszą kabinę.
rozbudować będzie ciężko
fakt, że sędziowie zbyt często nie mierzą wnętrza nie zwalnia z przestrzegania przepisów
co do seryjności to windjammer spełnił ją jakieś dwadzieścia lat temu, ale jako proto nie racer
generalnie trzeba spinać pośladki i pływać na tym kto co ma :grin:

rafał
 
     
krzysiek 
Mała Gaduła


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 80
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Paź 10, 2013 8:38 am   

Rafał,

O stateczność początkową to ja bym się nie przejmował - Windjamer ma szeroką linię wodną czyli przy opuszczonym mieczu to zawsze spełni.

Co do seryjności to jednak miałbym wątpliwości. Storna podaje że Windjamer konstrukcji Skrzat - jako Proto i na marginesie: "marginalna produkcja od 1996 zakończona 2003"

Pozdrow

Krzysiek
 
     
motorcentrum 
Bywalec
motorcentrum


Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Paź 11, 2013 8:23 pm   

Wiek: 37
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 428
Skąd: PTRKM

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 8:47 pm
Sprężyn!

Ja powiem tak, pływałem na Windzie, który był jeden, i zgodnie z przepisami w dalszym ciągu może startować, bo był zbudowany przed wprowadzeniem przepisów dot. seryjności w dywizji cruiser. Twoja łódka, zdaje się, że też była samotna? I może startować. To co się dzieje teraz, to wymóg zmian przepisów z 2003 roku. Reprezentując klasę, jestem zumszony do przekazywania prawidłowych informacji dot. przepisów klasy. V-ce prezydent IMCA ostrzegł, że jachty bez certyfikatu nie będą dopuszczone do startu w MŚ w Warnemunde. Takie są fakty i nie nam stanowić o ich słuszności....Dla nowych konstrukcji czyli Jumpera i Flyera zorganizowałem to co było niezbędne dla ich certyfikacji. Każda następna konstrukcja lub też zmiana istniejącej, będzie musiała zodbywać certyfikację w ten sam sposób.


Tak jak już dużo wcześniej , ktoś mądry napisał sprawa seryjności dotyczy łódek zbudowanych po 2003 a na moim Robert startował w Łebie na MŚ, Więc rozumiem ,że mój czarny WINDJAMMER tego spełniać nie musi , choć na pewno wiem ,że wybudowano ich sporo i do dziś wiem ,gdzie pływa ich co najmniej 6 szt.

No ale jeżeli okaże się ,że nie spełnia wymiarów wnętrza to tego nie przeskoczę , bo taniej wyjdzie kupić nowy szybki kadłub niż REANIMOWAĆ tego ślicznego klasyka


TO CO ZE STARUSZKIEM ? Tylko T2 mi zostaje ?
 
     
Rafał 
Ogromna Gaduła



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 471
Skąd: Klub Regatowy Łódź
Wysłany: Sob Paź 12, 2013 1:56 pm   

Jacek,
coś mi się wydaje, że pozostaje tylko regularne prota, albo stylowa rabatka w ogrodzie :mrgreen:
wystartowałem tylko raz w T2 w koronowie i to raczej na zasadzie braku frekwencji i sprzeciwu załogantów z t2 bo ścigałem się z Grockiem i Markiem z Rafy.
Jarek Bazylko stwierdził jednoznacznie, że nasz bolid nie spełnia warunków T2
nawet nie drążyłem tematu bo formuła T w zależności kto interpretuje przepisy jest za lub przeciw.
zakładaj maszt na kabine i szykuj formę do nowego sezonu

rafał
 
     
motorcentrum 
Bywalec
motorcentrum


Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Paź 14, 2013 1:40 pm   

No tak , ale to nie rozwiązuje mojego problemu , czyli możliwości pływania w dwu osobowej załodze .
 
     
Bartek
Duża Gaduła
Bartosz Piotrowski



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 237
Skąd: Szczecin / Konin
Wysłany: Pon Paź 14, 2013 9:15 pm   

taki mały offtopik, ale powstają nowe Windjamery w Tawernie u Jermarka (w zach-pom) są nowe dwie sztuki:


https://www.facebook.com/...r_id=1681939635

linki do zdjęć:
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1380652_398270496968198_1754569519_n.jpg
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1379359_398300500298531_1693716537_n.jpg

Bartek
 
     
Rafał 
Ogromna Gaduła



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 471
Skąd: Klub Regatowy Łódź
Wysłany: Śro Paź 16, 2013 7:30 pm   

po osprzęcie wydają się nie być szykowane do ścigania, ale nigdy nic nie wiadomo.
Bartek, masz jakieś namiary na załogi od tych łódek?
warto porozmawiać, może jakaś fajna ekipa się "urodzi" :mrgreen:

rafał
 
     
motorcentrum 
Bywalec
motorcentrum


Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Paź 17, 2013 1:55 pm   

Tak przecież Piotra Jermaka wszyscy znają . Znajdziesz go na FB i jego TAWERNA U JERMAKA też . Tawerna w Gudowie rozwija się niesamowicie a te WIDJAMMERY mogą się ścigać w meczach i raczej nigdzie jeździć nie będą , chyba ,że my pojedziemy do nich . W Gudowie skomplikowane przepisy klasowe nie obowiązują a marina i gospodarze są naprawdę SPOKO .
Bywałem tam ładnych parę lat temu jak ścigaliśmy się na 730 - stkach a Piotr zorganizował tam regaty pucharowe .

Jacht Piotra Jermaka.jpg
Plik ściągnięto 7334 raz(y) 50,84 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,079 sekundy. Zapytań do SQL: 13